Ik ben gevraagd om een installatie te maken voor de 2 jaar durende manifestatie Bewegen en Landen in (en rond) het Huis voor Cultuur en Bestuur in Nijverdal, Gemeente Hellendoorn. De installatie moet inspelen op de (cultuur)historie van de Gemeente Hellendoorn. Op deze weblog is mijn werk- en denkproces te volgen. Start van het project: november 2011. (Begin helemaal onderdaan als je het werkproces vanaf het begin wil inzien.)

I have been asked to make an installation for a two-year project titled "Moving and Landing" in (and around) the House of Culture and Administration in Nijverdal, district of Hellendoorn (the Netherlands). On this weblog, I'm writing about this project in Dutch (which is the language spoken in the district of Hellendoorn). You can find some information about the project in English here .

vrijdag 26 augustus 2011

Wenkbrauwen

De wenkbrauwen van het Korhoen. Daar droom ik van 's nachts. Ik zag ze in het Bezoekerscentrum Sallandse Heuvelrug. In het echt zijn ze nog mooier, roder, zwellen op tijdens de balts. Stel je voor. Zulke wenkbrauwen. Ik zou ze best willen hebben. Af en toe.
Het Korhoen is bijna uitgestorven in Nederland. Nog een paar exemplaren lopen rond op de Sallandse Heuvelrug. Wie weet of ze er volgend jaar nog zijn, al wordt er hard aan gewerkt om ze te behouden. Er zijn veel tegenstanders, mensen die vinden dat het belachelijk is dat zoveel geld wordt besteed aan "die zwarte kippen". Het zou me niet verbazen als dat dezelfde mensen zijn die het belachelijk vinden dat er in kunst wordt geïnvesteerd.

Ik denk er over mezelf gedurende de complete looptijd van het Bewegen en Landen Project te kleden in de kleuren van de korhoen. Mezelf te identificeren met een dier waarvoor in dit land te weinig ruimte is. Maar eerst ga ik een paar rode wenkbrauwen maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten